söndag 4 januari 2009

frihet!

Vad innebär det att vara fri egentligen? Att man kan göra allt man vill? Jag är personligen fett trött på att känna att jag kan göra precis vad som helst! Det verkar vara en allmän uppfattning att vi är så fria i dag (i västvärlden)att vi kan bli vad vi vill åka varsomhelst och hitta den där Lyckan! Det är är otroligt uttjatat ämne jag vet, men jag måste ändå få lufta mina tankar. Hur ska jag förklara...
Många åker runt hela världen och pluggar, backpackar, träffar folk och ser underbara platser. De "lever livet"!
Eller så har de attraktiva jobb och fin lägenhet mitt i stan och är hippa och har helt rätt kläder, vänner och går till rätt uteställe (OBS. Stockholmssyndrom). De "lever livet"!
Och jag blir så jävla stressad! För jag har fått höra att jag kan göra vad jag vill, bara jag verkligen vill så är allt möjligt! Men vafan är det verkligen så? Måste jag inte spara massa cash för att resa, och plugga en massa för att få ett bra jobb osv?Jo.
Ok, det märks att jag inte har skrivit på länge, för jag kan inte förklara riktigt vad jag menar.
Skolstart och jobbstart nu då. Nya uppdrag och äventyr (eller tentor inlämningar och panik över att jag inte förberett mina dansklasser tillräckligt, beor på hur man ser det).