tisdag 11 november 2008

svettigt igen

Nu har vi då fått ytterligare en uppgift i skolan. Vi ska skriva en kommunartikel. Jag blir alltid lika nervös när vi får nya uppgifter i skolan, ständigt helt nya grejer som man aldrig gjort förut. Så jävla läskigt. Varje gång tänker jag: Hur ska jag klara detta?
Men det har gått bra hittills, får väl bara fortsätta jobba.
Så imorgon ska då jag och tre klasskompisar åka till Österåkers kommun, utanför Stockholm och gå till de olika förvaltningarna där och be dem lämna ut deas diarier. Och i dem ska då intressanta nyheter bara pluppa upp i ansiktet på oss så att det bara är att sätta sig ner och skriva sin artikel.. Eller eee det det?

Har precis läst ut En halv gul sol, av Ngozi Adichie. En roman om Nigerias inbördeskrig på 60- och 70-talet. Grym bok, läs den!

Nu är det mörkt redan vid fyra på dagarna, hur sjukt är inte det. Man kommer ut från skolan och så är det natten! Med måne och allt! Sinnes...

Men varje dag kommer vi närmare våren, så får man tänka. Lite käckt...
hej då!

Inga kommentarer: