torsdag 27 november 2008

en studie i lathet

Vad sjukt man beter sig egentligen. Här har jag en viktig skoluppgift att göra, men jag gör den inte! Jag gör allt annat förutom det. Borstar tänderna lååångsaaamt, går en runda i lägenheten (som i mitt fall är i princip omöjligt eftersom jag bor i en etta på 29 kvadrat) tittar ut genom fönstret en stund, ( jag har utsikt över en parkering och några busskurar i fruängens centrum, denna metropol i stockholm) gnolar lite på en R-Kelly låt, drar med fingret längs tv:n, -oj lite damm måste nog städa lite, kollar igenom lite gamla skivor, - den var det längesen jag lyssnade på... lyssnar inte på skivan, fastnar med blicken på ingenting ett långt tag för att sedan sätta mig här och skriva i min blogg. Otroligt! Allt för att slippa jobba. Jag är säkert inte ensam om detta fenomen. Skulle vilja göra en studie över människan och hennes oförmåga att ta tag i saker, och istället skjuta upp dem till senare.

Men det här sjuka kontraktet då, som man som nyanländ till Sverige skall skriva på! Då känner man sig verkligen välkommen! Här skriv på ett kontrakt innan du kommer in där du lovar att inte begå brott som bryter mot Sveriges lagar och etik och moral. Herregud! Jag skulle vilja se Kristdemokraterna skriva på ett sånt. Eller mig själv för den delen! Blir så trött! Det är väl meningen att vi ska hjälpa folk, inte kränka folk?
Jaja, dags att sluta skriva nu innan det här börjar låta som en uppsats i 5:e klass.

1 kommentar:

Fröken-M sa...

Hahahaha.....håller med! Sitter å ska egentligen planera dans lektion....räknas detta;)