tisdag 11 november 2008

haram!

såg halal-tv häromdagen. Det var skitbra! Fattar inte vad folk hetsar upp sig över. Låt alla få hälsa eller vad det nu handlar om, hur de vill. Vad är folk så rädda för? Helt seriöst. Hur ska vi mötas som människor om vi hela tiden påpekar att du gör fel, men börja göra som mig så kan vi mötas. Lite vanlig hederlig respekt kan vi väl visa varandra, så kommer allt gå snabbare och bli garanterat roligare.

1 kommentar:

baktakt sa...

Men tycker du att halal-tv visar en nyanserad bild av sveriges muslimer. Bra initiativ av SVT, men var är den nyanserade bilden. Alla muslimer bär inte slöja t.ex. Varför heter det då halal-tv? Är allt annat än det de tar upp haram? :)


Vad är folk rädda för, frågar du. Jag tycker i alla fall det är skrämmande att en muslimsk ung kvinna i Sverige förespråkar sharia-lagar som efter vad jag kan se är gjorda av män, för män. Det måste ju vara så långt ifrån den jämnställdhet du vill uppnå som det bara går?

Se länk: http://muslimahmediawatch.org/2008/11/06/halal-tv/



Vad är olssons åsikt om det?

Vi måste ju ha nåt att prata om när du kommer hem över jul! ;)

/j